3 ting ved Navision der kan hjælpe din virksomhed godt i gang

navision

Navision – eller rettelig Microsoft Dynamics NAV – er normalt ikke et økonomisystem, som små, nystartede virksomheder begynder med. De går som regel med nogle af de gratis online-løsninger. Det er en skam. For oftest vokser firmaet ud af disse løsninger senere. Det giver en ubehagelig ekstraregning. Samtidig er Dynamics NAV meget mere begynder-egnet, end de fleste ved. Læs med og se, hvordan Navision kan hjælpe din virksomhed i gang.

Når den lille nystartede virksomhed skal i gang med bogføringen, vælger de fleste oftest en af de gratis online-løsninger som f.eks. Dinero eller Billys Billing. Det giver dem mulighed for at foretage den mest grundlæggende bogføring, inkl. udsendelse af tilbud og fakturaer til kunderne. For i starten har de fleste nystartede firmaer primært fokus på at få nogle kunder og nogle penge i kassen.

Men før eller siden vokser de fleste firmaer ud af de gratis løsninger – og oftest også de betalingsversioner, der kan fås af de samme produkter. Det sker enten, når firmaet får nye behov som f.eks. CRM eller bedre logistikstyring, eller når de får ny og større revisor.

Så venter der en ubehagelig efterregning, når regnskabet skal lægges over i et nyt, større og mere professionelt system. Men faktisk kan det undgås, hvis du vælger et af de ”store systemer” fra starten.

Microsoft Dynamics NAV Small Business

Således tilbyder Microsoft deres Dynamics NAV i en særlig Small Business-version. Her er alt, hvad du skal gøre for at komme i gang, sådan set bare at indtaste dit CVR-nummer og firmaets telefonnummer. Så henter programmet selv alle nødvendige oplysninger fra CVR-registeret.

Ligesom de gratis løsninger kører Dynamics NAV Small Business som en løsning i skyen. Altså får du fra dag et de samme muligheder for at tilgå økonomisystemet fra både pc, tablet og mobil. Og i takt med at firmaet får behov for flere bogføringsmæssige funktioner, kan Small Business udvides i små skidt.

Nem integration til de mest udbredte webshops

Er dit firma startet ud som en lille webshop, har du sikkert hørt skrækhistorier om, hvor dyrt det er at få integreret webshops med et bogføringsprogram. Men faktisk kan du for forholdsvis små penge købe skræddersyede integrationer mellem Navision og de mest udbredte webshopsystemer. F.eks.  WooCommerce og Magento.

Det gør det både nemt og billigt, at få direkte forbindelse mellem webshop og bogholderi. Det sparer jer for en masse dobbeltarbejde. For integrationen kan både sørge for automatisk oprettelse af faktura til kunden, trække varerne på lageret og gøre pakkelabelen klar via integrationen til økonomisystemet.

Nemt at finde en Navision-partner

På grund af Microsoft Dynamics NAV’s danske ophav, er det også ekstremt nemt at finde en dygtig it-specialist, der kan hjælpe jer med de nødvendige tilpasninger til systemet.

Det er oftest små lokale virksomheder, der arbejder mere agilt end de større løsningshuse. Samtidig sikrer det dig, at du får en løsningspartner, der er mere i øjenhøjde med jer – altså som forstår og selv kender de problemstillinger, som du og dit forholdsvis nystartede firma sidder med.

Det er bare 3 af de ting, som gør Microsoft Dynamics NAV til et godt valg for den nystartede virksomhed.

Skriv et svar