Danske virksomheder satser på private label løsninger.

Stadig flere danske virksomheder vælger at satser på egne mærker, hvor de producerer varer i eget navn eller som et underbrand.

Man ser en tendens fra virksomheder fra alle brancher i Danmark til at satse på Private Label løsningen. Eksempelvis har Dansk Supermarked, Sinful og !Soild valgt at satse stort på egne varer.

 

Dansk Supermarked i kæmpe private label-satsning

Dansk Supermarked har valgt at satse stort på deres mærke, Vores. Man har valgt at samle over 1500 produkter under samme mærke, med alt lige fra kødpålæg til gryder. Alle varer er i mellemprisklassen, og dermed et alternativ til deres discount brand ”Budget”.

Dermed slipper forbrugeren til at tage stilling til en lang række forskellige private label mærker, og Dansk Supermarked kan i stedet fokuserer på at brande Vores.

Mærkerne LuxusGrønt, Specialbageren og Bon Appetit er blandt dem, som i fremtiden kommer til at blive lagt ind under den nye serie.

Ikke-navngivet19

                                         Sådan ser Dansk Supermarkeds mærke ”Vores” ud.

 

Sinful – Voksenlegetøj som private label

Hos den danske forhandler af voksenlegetøj, Sinful.dk har man også valgt at satse på private label produkter.

Her har man valgt at producerer en bred vifte af forskellige produkter under eget navn, med alt lige fra glidecreme til en lang række vibrator produkter.

 

Kasper Rasmussen fra Sinful.dk udtaler: ” Vi har længe ønsket at udarbejde en serie af egne private label produkter. Kunderne bliver i dag præsenteret for et utal af forskellige mærker, når de handler. Skal en kunde eksempelvis finde en glidecreme eller vibrator,  kan det ofte være svært at afgøre hvilket mærke man skal købe. Men når kunden eksempelvis ser en glidecreme af mærket Sinful, skaber det straks en genkendelse og kunden ved at vi kan stå 100% inde for kvaliteten af dette produkt, da det er produceret i vores eget navn.”

 

!Solid – Dansk mode som private label

 

Den danske tøjvirksomhed !Solid har også valgt at gå private label vejen. !Soild har 24 tøjbutikker i Danmark, samt 4 butikker i Norge.

Ved at producerer egne varer, kan virksomheden sælge varer med en langt bedre fortjeneste, end når de sælger de etablerede brands, som eksempelvis Björn Borg, Gabba og Converse, som er andre mærkevarer butikkerne forhandler.

!Solid har valgt at producerer en bred vifte af produkter, såsom shorts, t-shirts, skjorter, jeans og boxers i eget mærke.

Ikke-navngivet20

                       !Solids private label logo

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud