Vælg en side

Annonce

Er det blevet tid til at forny virksomhedens LEI kode, og har du helt styr på hvordan man gør?

Hvis ikke så kan du læse med på denne guide, her får du 5 enkle trin til hurtigt at forny din LEI kode.

Trin 1 – Klik ind på hjemmesiden

Det er ikke helt ens på alle hjemmesider, men processen for at forny sin LEI kode er nogenlunde ens, så selvom du ikke bruger hjemmesiden fra eksemplet så bør trinene være nogenlunde de samme.

Klik på linket her: Forny LEI kode, hvor du så kommer ind til den aktuelle side.

Inde på siden kan du også læse mere om hvad en LEI kode er, hvad du gør hvis du skal bruge flere osv.

Trin 2 – Udfyld virksomhedens oplysninger

Har du et cvr. nr. er dette trin klaret ret hurtigt, du kan nemlig blot indtaste CVR. nummeret, og så henter systemet selv de fleste oplysninger.

Har du ikke et CVR- nummer kan det dog godt tage lidt længere tid, da du selv skal udfylde oplysninger som f.eks.:

  • Registreringsnummer
  • Virksomhedens navn
  • Adresse

Her skal du også vælge om du er tegningsberretiget.

Trin 3 – Antal år

En LEI kode skal, som du måske ved, fornyes hvert år. Det kan dog være en tidskrævende proces, og det er vigtigt at det bliver gjort inden for de frister der er.

Hvis du ved at du har behov for en LEI kode i flere år, så kan du med fordel tegne en flereårig kode, eller en serviceaftale så din kode automatisk bliver fornyet hvert år, udover at det er nemmere så kan du faktisk ofte også spare lidt penge på at tegne en kode for flere år.

Trin 4 – Accepter handelsbetingelser

Uanset hvad man køber på nettet bør man jo altid læse handelsbetingelserne, det er dog langt fra alle der gør det.

Men lige netop ved køb af en LEI kode er det måske smart, da man bl.a. bør vide at et køb ikke kan fortrydes eller refunderes, samt hvilket ansvar man har i forbindelse med afgivelse af virksomhedens eller personlige oplysninger.

Trin 5 – Betal og vent

De fleste hjemmesider har flere betalingsmetoder du kan vælge mellem. Det vil sige at du faktisk kan få det meste fra betaling på faktura, også EAN, samt bruge de fleste kreditkort, bankoverførsel, mobilepay og online betalingsløsninger som f.eks. PayPal.