Hvis du er ejer af en virksomhed, vil du ofte få brug for speak i en eller anden sammenhæng. Det kan være, at du gerne vil have indtalt en professionel telefonsvarerhilsen. Eller det kan være, at du gerne vil have en voice-over af høj kvalitet til dit videomateriale. Uanset, hvilken situation du har brug for speak i, kan du få hjælp hos https://www.speakstudiet.dk/
Find den rette stemme til din virksomhed
Uanset, hvad du skal bruge speak til, er det vigtigt, at du finder den rette stemme til din virksomhed. Du anvender heller ikke tilfældige farver, billeder eller logoer, når det kommer til dit firma. Derfor skal du naturligvis heller ikke anvende en hvilken som helst stemme. Hvilken stemme der egner sig bedst til dit firma, kommer naturligvis helt an på firmaets profil. Det er vigtigt, at hele speaken passer til netop din virksomheds brand.
Måske skal du bruge flere stemmer?
I dag er det de færreste virksomheder, der ikke har en eller anden form for diversitetspolitik. Sagt med andre ord, vil de fleste virksomheder gerne ansætte folk med forskellige køn, aldre, religioner og så videre. Hvis det også er tilfældet for dit firma, kan den være en rigtig god idé at anvende flere forskellige stemmer. Både kvinder og mænd, unge og gamle, forskellige nationaliteter og lignende. På den måde får du nemlig vist jeres omfavnende diversitet over for kunder, samarbejdspartnere og lignende.
Speak til employer branding
Som virksomhed er der et utal af scenarier, hvor du kan få brug for speak. Det er eksempelvis tilfældet, hvis du gerne vil markedsføre enten din virksomhed. Det kan være, at du gerne vil lave noget markedsførende videomateriale, der har til formål at gøre din virksomhed mere attraktiv. Det kaldes med andre ord for employer branding – og det er absolut ikke noget at kimse af. Når din virksomhed er attraktiv, vil du have væsentligt nemmere ved at rekruttere dygtige medarbejdere.
Speak til markedsføring
Du vil også få svært ved at sælge dine produkter uden en eller anden form for markedsføring. Her kan det ofte være en god idé med en video. I sådanne tilfælde vil du ofte også have brug for en voice-over. Voice-overen kan nemlig tage kunden i hånden og understrege præcis, hvad den kunden ser i videoen. Blandt andet kan voice-overen forklare fordelene ved produktet eller opremse specifikationerne.
Få en professionel telefonsvarerhilsen
Under opstarten af en virksomhed kan du godt slippe afsted med en mere uformel og lidt tilfældig telefonsvarerhilsen. Men når du når op på en vis omsætning, og dermed også en vis seriøsitet, bør du kraftigt overveje at få indtalt en professionel telefonsvarerhilsen.
Består din kundegruppe af flere nationaliteter?
Derudover bør du også overveje, om telefonsvarerhilsen også skal være på flere sprog. Mange virksomheder foretrækker engelsk, som er det sikre valg. Men hvis din primære kundegruppe befinder sig i eksempelvis Tyskland eller Spanien, bør du overveje, om der måske skal indtales en særskilt hilsen til dem. Det er en nemlig en god service, og så giver det et godt indtryk af en professionel virksomhed, der tænker langsigtet.
Der er intet så overbevisende som det ukrukkede, uhypede og naturlige. Oplæsere på TV/radio, der skaber sig i håb om opmærksomhed, opnår den måske i et kort sekund. Oplæsere, der skaber sig er en af tidens peste. Det er ikke dem, det handler om, men budskabet. Folk, der taler dangelsk er en anden variant af det skabede. Budskabet bliver ikke bedre af, at blive engelsk-kontamineret. Tværtom!