Vælg en side

Skal du i gang med at lave markedsføring, eller er det ved at være tid til at hæve niveauet for din markedsføring? Så er SEO noget, du bør lære at kende. Det er måske et begreb, du har hørt om før, og hvis ikke, så er det en god idé at komme i gang nu. SEO kan nemlig gøre en enorm forskel for, hvor mange besøgende du har på din hjemmeside. Lær mere om SEO ved at læse videre.

Hvad er SEO?

Kort sagt går SEO ud på at forbedre, hvordan din hjemmeside klarer sig blandt dine konkurrenter i søgeresultatererne. Det vil altså sige, at god SEO betyder, at din side være placeret højere oppe i søgeresultaterne end de andre hjemmesider – altså uden at du betaler for en høj placering, hvor der står “annonce” ved siden af din side.

SEO står for Search Enige Optimisation, som på dansk kaldes Søgemaskineoptimering, og arbejder altså på at generere “organisk” trafik til din hjemmeside. Det betyder, at det ikke omhandler betalte annoncer i form af tekstannoncer, billedannoncer, videoannoncer og lignende. Det koster derfor heller ikke nødvendigvis noget at lave SEO, men det kræver dog, at du sætter tid af til det. Få en komplet gennemgang af SEO, klik her.

Eksempler på SEO

Der er meget, man kan gå i gang med, hvis man vil lave SEO. En af disse er backlinks / links, der går ud på, at have links på andre hjemmesider, der fører til din side. Det betyder nemlig, at din hjemmeside bliver anset som værende attraktiv, brugbar og populær, og derfor vil søgemaskinen prioriterer din side højere bland resultaterne. Andre punkter, hvor man kan lave SEO, er ved at bruge populære og relevante søgeord og søgetermer i sin hjemmesidetekst. Du kan undersøge, hvilke ord, der oftest bliver søgt efter, der er relateret til din hjemmeside, og så sørge for, at de bliver brug på din hjemmeside og især i overteksterne på hjemmesiden.