Trænger din virksomhed til et boost?

Hvis du er indehaver af en virksomhed, så ved du også godt, at der er op- og nedture. Især når man er nystartet iværksætter, kan det være svært at navigere i nedturene. Hvordan kommer man op igen, og hvordan booster man sin virksomhed, så det ikke sker igen? Vi vil gerne hjælpe dig med dette ved hjælp af nogle simple tiltag.

Et netværk betyder alt

Det er ikke alle, der per automatik har et erhvervsnetværk bag sig, som de kan spare med og blive inspireret af. Nogle må arbejde hårdt for dette, men heldigvis er der måder at gøre det på.

Har du en mere lokal virksomhed i en by, kan du melde dig ind i det. F.eks. er Netværk Randers et netværk for dem, der gerne vil have relationer i Randers. Og ud ad den vej kan du fortsætte.
Lokale relationer er gode for din virksomhed, da rygtet om din virksomhed kan sprede sig i ringe. Det er en god måde at arbejde sig til tops på.

Vær attraktiv for dine investorer

Når du skal få nogle erhvervsmænd og -kvinder til at investere i dig og din virksomhed, er det vigtigt, at du er attraktiv. Hvad menes der så med attraktiv? Det, der menes, er, at du kan fremlægge ud fra konkrete beviser, at din virksomhed er/bliver en succes. Har du allerede nu en prototype, er det vigtigt, at den bliver afprøvet af en målgruppe. Er produktet f.eks. rettet mod børn, kan du få en række børnehaver og fritidshjem til at afprøve, om børnene kan lide produktet.

Så får du nogle brugeranmeldelser, som kan informere om forbedringer, og om de vil købe produktet. Vil de gerne det, kan du præsentere nogle potentielle kunder for din investor – og så er du mere attraktiv at lave handel med.

De sociale medier

Stort set alle har en smartphone, og de fleste har i den sammenhæng også en eller flere profiler på de sociale medier. Det betyder også, at de fleste ser mange reklamer den vej igennem. Og her baner der sig en vej for dig. Igennem sociale medier kan du få promoveret dit produkt. Du kan få en blogger til at promovere dit produkt for deres følgere. Du skal dog sørge for, at følgerne er din målgruppe. Derudover kan du få reklamespalter på disse medier.

Styrk det sociale fællesskab på arbejdspladsen

Har du ansatte, er det vigtigt, at de er motiverede for at arbejde for dig. Derfor er det enormt vigtigt, at de trives, da de derved kan promovere dit produkt bedre, hvis de også er glade for at arbejde for dig. Ud over gode arbejdsforhold kan du lave teamwork-øvelser for de ansatte. Så får de et tættere bånd til hinanden, og det giver dem større arbejdsglæde, når de skal møde ind på job. Du kan også indrette arbejdspladsen således, at der er en række fællesarealer, hvor man kan arbejde, holde pause eller bare drikke en kop kaffe. Det styrker også den sociale ånd på arbejdspladsen.

Skriv et svar