Vælg en side

Når du starter en virksomhed, så er der mange ting du skal have styr på. Dertil er det sjældent, at en startup har særlig mange ressourcer til driften af virksomheden, derfor er det vigtigt at fordele disse ressourcer så, det giver bedst mening for virksomheden. Der er dog steder, hvor du bliver nød til at investerer for din virksomheds skyld, dine medarbejders skyld og din egen skyld. Du bør investere i programmer, fordi du ikke har alt verdens tid. Men ikke mindst, skal man fejre personalet, for det er dem, som er med til at løfte virksomheden til dagligt.

Læs med her og få svaret på hvad der er vigtigst, når du starter virksomhed.

 

 

Ét program til alle dine programmer

Når du starter en virksomhed, så bliver du nødt til at være en blæksprutte. En blæksprutte skal forstås på den måde, at du som iværksætter skal have 100 bolde i luften på en gang. Det kan dog være ret så svært at have alle disse bolde i luften på en gang, som ene person. Derfor er det en god hjælp at have et program der hjælper med at holde styr på forskellige afdelinger i en virksomhed, det gælder alt fra projektstyring, salg og fakturer håndtering til salg og marketing. Det program som du som iværksætter kan investere i er Microsoft Dynamics 365. Det er et program som jer et overblik over alle afdelinger og dermed hele virksomheden. Derudover får du også indblik i alle afdelingerne og kan dykke dybere ned i tallene for at forstå udviklingen. Det kræver dog du får integreret alle din virksomheds data, kunder, projekter og meget mere ind i programmet.

Med Microsoft Dynamics får du styr på din virksomheds lager og logistik. Du kan få et overblik, over hvad der er på lager, og hvilket lager de produkterne ligger på. Derudover kan du følge logistikken med følgesedlerne, og samtidig se hvilke sendinger, der er på vej til dig, og hvilke sendinger du er i gang med at sende ud til dine kunder. I Dynamics er der en afdeling der hedder ”Salg og E-commerce”. I den afdeling kan du som virksomhedsleder eller salgsansvarlig se dine salgsstatistikker, hvilken omsætning I har opnået i de sidste måneder, samt mange flere statistikken omkring jeres salg. Nogenlunde de samme statistikker, finder du i E-commerce delen. Her kan du se hvilke målgrupper, der besøger hvilke sidder, og hvem der køber, samt hvorfra og hvornår. Der er også en afdeling der hedder og i den afdeling kan I have udgifter så som boligadvokat. Hvis I haft omkostninger i forhold til en boligadvokat, når I skulle finde et kontor som passede til jer. En boligadvokat er den fagmand, som hjælper køberen af en bolig, i forhold til at få det juridiske på plads i aftalen, og være den person som generelt hjælper køberen med at få en god aftale. Hvor ejendomsmægleren hjælper sælger med at varetage han/hendes interesser.

 

Bogholder på de rigtige tidspunkter

Når du er en startup virksomhed, så er det vigtigt at du har styr på økonomi, og får lavet et regnskab, så I kan måle udviklingen i virksomheden over årene. I skal også have regnskabet på plads, når i skal indberette momsregnskab med mere. Dog vil det være en stor post for de fleste startups at ansætte en bogholder og betale en månedsløn til bogholderen hver måned. Derfor kan man med fordel hyre en bogholder til, at udarbejde et årsregnskab eller til andre regnskabsmæssige opgaver når de skal laves. På den måde betaler man kun for det man har brug for. Hvis din startup har hovedkontor i København, så kan I med fordel kigge på Ageras revision i København.

 

Gaven til personalet

Det er altid vigtigt at belønne ens personale, selvom man er en startup virksomhed, så om det bare er dig, der styrer virksomheden alene, eller om I er et større hold, så er det vigtigt at belønne disse med en gave en gang i mellem, for at vise at de betyder meget for virksomheden og virksomhedens succes. Du kan derfor med fordel se efter gaveidéer her.

Tak for at du læste med. Jeg håber du blev inspireret til hvilke ting, der er vigtigt at have i din virksomhed, og hvor du kan få fat på disse. Dertil at huske at belønne de mennesker som er med til at skabe succesen.