Vælg en side

Kunne du godt tænke dig at starte din egen virksomhed, så finder du herudaf, hvad man skal tage udgangspunkt i, når man skal starte en forretning, og hvilke programmer der er vigtige, at have hvis man skal have styr på alle data, processer og kunder. Dertil får du også tips til hvilke kurser, der er vigtige at tage, når man har at gøre med administrative opgaver. Hertil er der helt specifikke tips til dig, som gerne vil starte en lægepraksis.

Læs med her og få tips til det vigtigste udstyr, du skal bruge når du starter en virksomhed op.

 

Få en ny lægepraksis

Når du skal starte en startup virksomhed op. Så er det vigtigt at finde ud af, hvad man vil lave for en virksomhed. Det er et godt udgangspunkt at starte ud med noget som man er god til. Det kan være at du har arbejdet i medicinindustrien, på et laboratorie eller arbejdet som læge på et lægehus. Hvis du har været en god læge, og du altid gerne vil have startet dit eget, så kan det være et godt tidspunkt nu at prøve kræfter med at være selvstændig, da du sikkert har mange faste kunde, som vil flytte med. Dertil så lever vi i en digital tidsalder, hvor der er programmer for alt, som der kan hjælper dig med alt det administrative i virksomheden. Derfor er det nok et godt tidspunkt at starte en lægeklinik op. Det kræver bare, at der bliver opbygget en lægeklinik, du kan opbygge en lægeklinik, ved at købe ind hos alfa-omega.dk. Hos dem kan du selv købe enkelte elementer, eller du kan få dem, til at give dig et tilbud på selve indretningen af hele lægepraksissen. På den måde får du en helt støbt løsning, så du er klar til at tage imod dine første patienter.  Til en ny lægepraksis er også brug for en til at stå for bogføringen, hvis lægesekretæren ikke har det ansvarsområde. Derfor kan man finde en revisor, som kan stå for bogføringen. Her er det også muligt for at lægesekretær, kan bruge et online program til at indtaste alle udgifter og indtægterne, så der automatisk bliver bogført det nødvendige for virksomheden. Dertil kan man betale en revisor for at se årsregnskabet igennem til sidst.

 

Ét program til alle dine administrative problemer

Det er dog vigtigt, når ud har fået købt ind til din lægeklinik. At ansætte en lægesekretær, som kan holde styr på patienterne og hele klinikken. Denne lægesekretær, skal selvfølge ERP-system, som hjælper hende med at holde styr på dataene og kunderne. På den måde kan I sammen optimere kunderejsen for patienten. Så patienten bliver glad og tilfreds med den service og behandling vedkommende har fået. Der findes flere forskellige ERP-systemer, dog er Microsoft Dynamics en af dem anvendte systemer, da det samler alle afdelinger i ét system, via applikationer. Du kan derfor også nemt til og framelde dig disse applikationer. Så der kun bliver vist de data, og det overblik som passer bedst til dig, din virksomhed og dine kunder. Derfor kan I sammen med datacon.dk få integreret Microsoft Dynamics hos jer. Med Microsoft Dynamics’ kan du også finde nye talenter, som kan være med til at bygge din virksomhed større og kan være med lige fra start, om det er endnu en lægesekretær eller om det er en ny læge kollega, som kan være med til at tiltrække kunder.

 

Gør dine ansatte klogere

Det er vigtigt når du har en lægeassistent, som skal have styr på det administrative i virksomheden, at vedkommende har erfaring inden for de mest gængse administrative programmer såsom Word, Excel og PowerPoint. Hvis vedkommende har svært ved disse programmer, eller ikke har den store erfaring, så er det godt at sende lægesekretæren til kurser i Word, Excel og PowerPoint, så I har flere administrative ressourcer in-house. Disse kurser kan tages på peoplenet.dk/. De kan med fordel tages på samme tidspunkt, som i får gjort lægepraksissen klar til patienter. På den måde er der styr på alt udstyret, og det administrative inden åbningen af lægepraksissen.

Tak for at I læste med. Jeg håber du fik inspiration til, hvordan du åbner en lægepraksis, og hvilke progammer der skal til før det bliver en god lægepraksis, med succes.